جدیدترین شیوه های سئو سایت در سال ۲۰۱۷

جدیدترین شیوه های سئو سایت در سال 2017

شیوه های سئو سایت هر سال در حال تعغییر و تحول است که این تعغییر در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز رخ داده است . در این مطلب روش های سئو سایت در سال ۲۰۱۷ رو با شما همراهان نت آوا در اشتراک میگذاریم . به کمک این مطلب میزان دانش شما در این زمینه به صورت قابل توجهی افزایش میابد .

ما در این مقاله ۶ مورد از جدیدترین و موثرترین استراتژی های سئو را معرفی میکنیم که شما باید بدانید . این نکات براساس تجربیات متخصصین سئو و تحقیقات گسترده بدست آمده است .

۱ – بهینه سازی سایت برای جستجو در موبایل و مرورگر های موبایل

بهینه سازی سایت برای موبایل چند سالی هست که اهمیت بسیار بالایی دارد . اما نکته مهم اینکه طبق آمار های جهانی، در اکتبر ۲۰۱۶ میزان استفاده از موبایل و تبلت از دسکتاپ بالاتر رفت و اکنون مردم برای جستجو و مشاهده وب سایت ها بیشتر از موبایل استفاده میکنند تا کامپیوتر.

در همان زمان گوگل ( mobile-first index ) را لانچ کرد و اعلام کرد که اولویت جستجو براساس استاندارد های موبایل است . قبل از این روبوت گوگل نسخه دسکتاپ وب سایت ها را بررسی میکرد ولی در آپدیت جدید گوگل بررسی نسخه موبایل وب سایت ها را در اولویت قرار داد .

و این یعنی اولویت بندی گوگل براساس نسخه موبایل وب سایت شماست و نحوه نمایش محتوا در موبایل و تبلت ها در رتبه وب سایت تاثیرگذاری بیشتری دارد .

 

۲ – لینک بیلدینگ و دریافت لینک از سایت های معتبر

دریافت لینک یکی از مهمترین نکاتی است که ما باید برای بهبود رنک بیشتر به آن توجه کنیم . گوگل تایید کرده است که دریافت لینک جزو یکی از ۳ عوامل اول موثر بر رتبه سایت است . ( همراه با محتوا و الگوریتم هوش مصنوعی رنک برین RankBrainn ) ، و مطالعات جدیدی که بروی عوامل تاثیرگذار بروی رتبه سایت در جستجوی گوگل انجام شده است این را تایید میکند .

مطالعات اخیر folks at Stone Temple نشان میدهد که لینک بسیار قدرتمند تر از آن چیزی است که ما فکر میکنیم . با این حال وی همچنین دریافت که اگر محتوای وب سایت از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، دریافت لینک به تنهایی نمیتواند کافی باشد .

یک پیشنهاد ؛ اگر محتوای وب سایت شما مرتبط و رقابتی نیست ، لینک ها نمیتوانند کمکی به رتبه سایت شما بکنند . اما اگر تولید محتوای خوبی داشته باشید دریافت لینک میتواند بسیار مفید باشد .

نکته اینکه دریافت بک لینک بصورت تبلیغات متنی اکنون از نظر گوگل اسپم محسوب میشود .

با توجه به الگوریتم ها جدید گوگل دریافت لینک فالو از طریق انتشار رپورتاژ آگهی که بصورت کمپین ( توسط شرکت ویرلن ) در سایت های خبری معتبر منتشر میشود ، یکی از موثرترین راهکار های سئو کاران موفق است .

۳ – بهینه سازی وب سایت برای جستجوی صوتی یا voice search

اگرچه این موضوع در ایران هنوز استفاده زیادی ندارد و با آمار های جهانی فاصله دارد ، اما نکته مهمی است که بزودی در ایران نیز برای سئو از اهمیت بالایی برخوردار خواهد شد .

با توجه به گزارش معتبر KPCB’s 2016 Internet Trends Report ، تعداد جستجویی صوتی ( voice search ) انحام شده است طی سال گذشته افزایش بسیاری داشته است . همچنین بر اساس تحقیقات دانشمندان دقت جستجوی صوتی از ۹۵ درصد به ۹۹۹ درصد ارتقاء پیدا کرده است . شاید از نظر برخی از مردم افزایش استفاده از ۹۵ به ۹۹ درصد زیاد مهم نباشد ولی متخصصان سئو میدانند که این به معنی تغییر بازی است .

حالا تولید محتوا و بهیه سازی سایت برای جستجوی صوتی اهمیت بسیار بالاتری پیدا کرده است . و این آغاز بزرگی برای شروع سئو سایتبرای جستجوی صوتی توسط هوش مصنوعی Siri ، Google Now و  Cortanaaاست .

 

۴ – بهینه سازی برای ریچ انسر Rich Answers

ریچ انسر درواقع خلاصه بخشی از محتوای وب سایت های خاصی است که در پاسخ به سوالات در رتبه اول جستجوی گوگل همراه با تصویر نمایش داده میشود . ریچ انسر  میتواند باعث تمایز وب سایت شما نسبت به رقبایتان شود و همچنین استفاده از آن رتبه سایت شما در گوگل را بهبود میبخشد .

از سال ۲۰۱۵ ریچ انسر برای جستجوی حدود ۲۰% از نتایج نمایش داده شده است . و این تعداد بطور قابل توجهی برای ۲۰۱۷ فزایش داشته است .

اگر میخواهید محتوای شما در جستجوی سوالات رایج در رابطه با خدماتتان نمایش داده شود لازم است محتوای خود را برای آن آماده کنید .

یکی از راه های ساده برای اینکار ایجاد صفحه پرسش و پاسخ در وب سایت است . در این صفحه سوالات رایجی که در مورد نوع خدمات شما وجود دارد را همراه با پاسخ آن بنویسید .

 

۵ – از URL های کوتاه تر استفاده کنید

استفاده از کلمات مرتبط در آدرس لینک URL سالهاست که یکی از نکات تاثیرگذار در سئو سایت است . با این حال برخی از مطالعات نشان میدهد که استفاده از آدرس های URLL کوتاه تر میتواند به ارتقاء رنک سایت منجر شود .

از کلمات کلیدی اصلی در URL استفاده کنید و سعی کنید تعداد کلمات از ۵ کلمه بیشتر نشود .

۶ – بهینه سازی محلی ضروری است

از آنجایی که اولویت جستجو براساس نسخه موبایل سایت ها قرار گرفته است ، عجیب نیست که بسیاری از متخصصان سئو این روز ها بروی جسجوی محلی ( local searchh ) بیشتر تاکیید میکنند .

موقعیت مکانی شرکت خود را بروی نقشه گوگل مشخص کنید تا در جستجوی موبایل در اولویت بالاتری قرار بگیرید .

این استراتژی با توجه به آپدیت جدید الگوریتم گوگل possum و همه تست هایی است که بروی جستجوی محلی انجام شده و همچنین تاثیر سیستم جدید آنالیز اطلاعات Urban Engines گوگل است که نزدیک ترین مکان ها به موقعیت شما در حال حرکت Internet of Moving Thingss را بررسی میکند .

بنابراین اگر بیشتر مشتریان شما در یک محدوده مشخص مانند تهران یا ایران هستند ،  بهینه سازی محلی برای شما یک امر ضروری است ، زیرا بیشتر مشتریان شما در موبایل بدنبال خدمات شما هستند و جستجوی محلی به هدایت مشتریان به آدرس شما کمک میکند .

 

امیدوارم این مطلب هم مورد رضایت شما واقع شده باشد .

Share

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *