الگوریتم های سئو گوگل و راه موفقیت در آن ها

الگوریتم های سئو گوگل یکی از مهم ترین معیار برای صاحبان وب سایت است که به طور مستقیم هر ساله در حال اپدیت و ارتقا یافتن است . امروز در نت آوا به روش های موفقیت در الگوریتم گوگل  میپردازیم که با رعایت آن ها میتوانید یک سایت موفق و اصولی را داشته باشید ، با ما همراه شوید .

نکته اول: تحت نظر داشتن ترافیک سایت

شما باید همیشه یک چشمتان را به میزان ترافیک طبیعی سایت اختصاص دهید. احتمالا نمی دانید که توجه به تعداد ترافیک طبیعی سایت چه ارتباطی با بروز رسانی های الگوریتم های گوگل دارد؟

نرم افزار Google Analytics را باز کنید و تاریخچه ترافیک خود را بررسی کنید. مکان هایی که ترافیک صعود یا سقوط کرده را مشخص و تاریخ های آن ها را با تاریخ بروزرسانی الگوریتم های گوگل تطبیق دهید.

احتمالا تعدادی از تاریخ ها با تاریخ هایی که الگوریتم های گوگل بروزرسانی شده اند مطابقت خواهند داشت. اکنون که درک کردید رابطه ترافیک با بروزرسانی های الگوریتم گوگل چیست، ادامه مطلب را دنبال کنید تا متوجه شوید که چگونه می توانید مشکلات موجود در سئو سایت خود را حل کنید.

الگوریتم های سئو گوگل

نکته دوم: حذف آگهی ها و صفحات وابسته

همان طور که می دانید قراردادن تبلیغات بیش از حد معمول و در مکان های نادرست سبب تنبیه وبسایت توسط گوگل خواهد شد. بنابراین لازم است که تمامی صفحاتی که صرفا برای تبلیغات ایجاد شده اند را حذف کنید. همچنین باید تبلیغات میان صفحه ای را که در بین محتوا قرار داده اید را نیز حذف کنید. این نکته را بخاطر بسپارید که اگر تبلیغات شما بیش از حد معمول باشد، محتوای سایت شما قربانی خواهد شد و ارزش خود را از دست خواهد داد!

منظور از صفحه وابسته، صفحاتی است که به صورت خودکار اجرا می شوند و تبلیغات یا ویدئویی را برای کاربر نمایش می دهند. پس لازم است که این صفحات را نیز از وبسایت خود حذف کنید. این را بخاطر بسپارید که گوگل کاربر محور است. بنابراین هر چیزی که باعث آزار کاربر شود توسط گوگل با آن برخورد شدیدی صورت خواهد پذیرفت.

نکته سوم: بهبود محتوای بی کیفیت و ضعیف

همانطور که می دانید محتوا بیشترین اهمیت را در سئو سایت دارد. در واقع بدون داشتن محتوا شما هیچ چیزی برای ارائه به کاربر نخواهید داشت. همچنین اگر محتوای خوبی نداشته باشید عملا نمی توانید بک لینک با کیفیتی بدست بیاورید و با منابع معتبر تعامل داشته باشید. به طور کلی محتوایی که تولید می کنید باید سه ویژگی داشته باشد:

  • به خوبی نوشته شده باشد
  • به خوبی موضوع را مورد بررسی و کاوش قرار دهد
  • به طور کامل به سوالات مرتبط پاسخ بدهد

بنابراین با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل سئو محتوای ضعیف، بدون کیفیت، کوتاه و ناقص را شناسایی کنید. برای این کار بر روی مقیاس هایی مانند تعداد کلمات محتوا (جهت شناسایی محتویاتی که زیر ۳۰۰ کلمه حداقل استاندارد هستند)، نرخ بی ارزشی (bounce ratee) و مدت زمان ماندگاری (session duration) که نشان دهنده میزان رضایت کاربر است، متمرکز شوید.

بعد از آن که محتویات ضعیف وبسایت خود را شناسایی کردید، شروع به بهبود و توسعه آن ها بکنید. آخرین نکته آن که برای داشتن محتوای همیشه سبز باید به صورت مداوم و مستمر محتوای سایت چه قدیمی و چه جدید بروز شوند.

 

نکته چهارم: بهینه سازی سایت برای موبایل را در الویت قرار دهید

همانطور که مدتی قبل به شما متذکر شدم، بخش نتایج جست وجوی دسکتاپی و موبایلی از یکدیگر جدا خواهند شد. در واقع سئو سایت برای موبایل دارای اهمیتی چندین برابر شده است. زیرا همانطور که می دانید گوگل کاربر محور است و از آن جا که بیشتر کاربران از تلفن های همراه بجای کامپیوتر برای گشت و گذار در اینترنت استفاده می کنند، گوگل نیز تصمیم به تغییر و تحول در بخش جست وجوی موبایلی خود گرفته است. همین دلیل باعث معرفی صفحات موبایلی سریع (AMP) توسط گوگل شده است. پس اگر سایت شما برای موبایل بهینه نیست، حتما این کار را انجام دهید تا ترافیک سایت افزایش پیدا کند و مشکل افت ترافیک حل شود. اما اگر سایت خود را به طور کامل برای موبایل رسپانسیو کرده اید، حتما به بخش mobile-friendly test در ابزار گوگل سرچ کنسول مراجعه کنید.

نکته پنجم: سئو محلی

تازه ترین به روز رسانی جست وجوی محلی گوگل که Possum نام دارد باعث می شود که کاربران راحت تر کسب و کار های نزدیک به خود را پیدا کنند. در حال حاضر، محل فیزیکی کاربر نقش بزرگتری را در نتایج جست وجوی محلی بازی می کند. در واقع این الگوریتم نتایج جست وجو را به شدت به نزدیکی کاربر با کسب و کارهای محلی و واژه پردازی وابسته کرده است.

اگر شما نیز کسب و کارتان در نتایج جست وجوی محلی داری اشکال است و ترافیک محلی خوبی از آن دریافت نمی کنید، می توانید با انجام فعالیت هایی آن را بهبود دهید. برای آشنایی با نکات سئو محلی می توانید به این مقاله مراجعه کنید.

نکته ششم: حذف لینک های مضر

لینک های درست دارای این ویژگی ها هستند: لینک های با کیفیتی که از طرف افراد علاقه مند به محتوای شما بدست آمده اند. این لینک ها دارای بهترین سیگنال های رتبه بندی ممکن برای سایت شما هستند.

لینک های اشتباه و غلط نیز دارای این ویژگی ها هستند: لینک های ارجاع شده از شبکه های لینک، بک لینک ارجاع شده از صفحات غیر مرتبط با موضوع وبسایت شما و لینک هایی با انکر تکست های اسپم. این نوع از لینک ها می توانند باعث پنالتی شدن وبسایت شما توسط گوگل شوند.

با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل لینک، بک لینک های خود را مورد بررسی قرار دهید و لینک های دارای کیفیت پایین و مضر را شناسایی کنید. بعد از آن به وبسایت های منبع لینک های مضر و بدون کیفیت مراجعه کنید و درخواست کنید که لینک را حذف کنند. اگر این درخواست از طرف سایت های منبع مورد توجه قرار نگرفت می توانید از Google’s Disavow Tool استفاده کنید و به گوگل بگویید که این لینک ها را نادیده بگیرد.

توجه داشته باشید که الگوریتم پنگوئن ۴ که بین اواخر سپتامبر و اوایل اکتبر ارائه شده است، مهربان تر از پیشینیان خود عمل می کند. در واقع به جای شدت عمل در مجازات، ارزش لینک های بدون کیفیت را پایین آورده است. اما باز هم شما باید مراقب بک لینک های ساخته شده باشید تا کمتر دچار تنبیه شوید.

نکته هفتم: ارائه تجربه کاربری بهتر

وجه مشترک همه بروزرسانی های الگوریتم های گوگل ارائه تجربه کاربری بهتر تا حد امکان است. بنابراین در زمینه سئو سایت هیچ گاه خود را درگیر الگوریتم های گوگل نکنید و به جای آن سعی کنید که تجربه کاربری بهتری را ارائه دهید.

برخی از مواردی که در این زمینه باید رعایت کنید عبارتند از:

  • بهینه سازی سایت برای تمامی پلتفرم ها: مطمئن شوید که تمامی کاربران دستگاه های موبایل، تبلت و دسکتاپی به راحتی به سایت شما دسترسی دارند و می توانند هر آنچه را که می خواهند بدون هیچ مشکلی در سایت پیدا کنند.
  • ارائه محتوای با کیفیت: تبدیل محتوای کوتاه و بدون کیفیت به محتوای با کیفیت و مقاله ای ارزشمند تا جایی که بتواند حداکثر تعامل را با کاربر داشته باشد.
  • از بین بردن تمامی موانع جهت ارائه تجربه کاربری مناسب: سایت خود را تا جای ممکن خلوت کنید و گشت و گذار در آن را ساده کنید. کاهش زمان لود سایت تا جای ممکن، حذف تبلیغات مزاحم و صفحات جانبی باید در اولویت کاری شما باشند.
  • مطمئن شوید که ساختار سایت شما منطقی است: حفظ صفحات مرتبط در یک دسته بندی و آدرس دهی اصولی و منطقی به صفحات نشانه های وجود یک ساختار منطقی برای سایت است.
  • استفاده از یک نقشه XML برای سایت: همانطور که می دانید طراحی و قرار دادن نقشه XML صحیح برای سایت به ربات گوگل کمک می کند که هم راحت تر محتوای شما را پیدا کند و هم راحت تر آن را ایندکس کند.
  • استفاده از نشانه گذاری Schema: کاربران انتظار دیگری نخواهند داشت جز اینکه سایت شما به راحتی توسط موتورهای جست وجو پیدا شود.

دوستان عزیزم، الگوریتم های گوگل تنها برای بهبود شرایط سئو ارائه شده اند و واقعا چیز عجیب و غریبی نیستند. اگر شما همواره نکات سئو را درست و منطقی انجام دهید و فکر گول زدن و فریب گوگل!!! را از سرتان بیرون کنید، هرگز ترسی از تنبیه شدن توسط گوگل نخواهید داشت. به همین جهت به جای اینکه خود را درگیر الگوریتم ها بکنید به فرآیندی که برای سئو سایت خود در نظر گرفته اید توجه کنید.

Share

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *